Ortodonti

Genelde çocuk yaşta fark edilen çene gelişimi ve / veya diş yerleşimi ile ilgili sorunlarla ilgilenen bilim dalıdır. Sanıldığının aksine , ortodonti ile ilgili  sorunları sadece estetik sebeplerle çözmemiz gerekmiyor.Doğru yapılmış bir ortodonti tedavisinin sonucunda iyifonksion, doğru eklem ilişkisi

Ortodontik tedavi yapılmazsa ne olur?

* Çapraşık dişleri olan hastalar ağız bakımını yeterince yapamadığından dişeti hastalıklarına ve çürüklere uygun ortam hazırlamış olur.

* Çapraşık dişli ağızlarda çiğneme basınçları eşit dağılmadığı için fazla yük gelen dişlerde kemik erimeleri riski artar.

* Çene eklemine gelen dengesiz kuvvetler eklem ağrıları ve eklemde ses yapabilir.
* Nefes yolundaki düzensizlik ,rahat nefes alamama sonucunda uykusuzluk ve yorgunluğa sebep olabilir.
* Çapraşık kalan dişler gömük dişlere ve kistlere sebebiyet verebilir.

Son yıllarda ortodontik diş hekimliği alanında da cok hızlı gelşmeler olmuş; tedavi hızı ve estetik problemlerin çözümünde sorunların aşılmasında ilerlemeler kaydedilmiştir. Akıllı tel olarak adlandırılan çok esnek ve şekil değiştirmeyen teller tedavi hızını arttırdıgı gibi fazla kuvvet uygulama riskini de ortadan kaldırmıştır.

Estetik diş renkli braketler ve teller ortodontik tedavide en büyük sorunumuz olan tellerin görülmesi problemini azaltmıştır. Bunun yanında altın ve gümüs renkli teller de kullanılmaktadır.

Porselen braket
Altın braket                                                        Metal braket

Yeni uygulanmaya başlanan ve lingual teknik olarak adlandırılan dişlerin ağız içi tarafına braket konularak yapılan ortodontik tedavide braketler ve tel hiç görülmemektedir. Fakat bu tedavi yönteminde de hasta konuşma zorluğu ve dilde yaralar ile karşı karşıya kalabilmektedir

Yetişkin hastalara ortodonti tedavisi yapmanın en büyük zorluğu hastaları tel takmaya ikna etmektir. Belli bir yaşın üstünde ,sosyal ve iş hayatında görünümü önem taşıyan kişiler dişlerinde çapraşıklık olsa da ve bu konuda memnuniyetsizlikleri ya da fonksion bozuklukları olsa da ortodonti tedavisi yaptırmaktan kaçınmaktadırlar.
Ortodonti firmalarının  son yıllardaki braket dizaynlarında yaptıkları yenilikler ve kişiye özel braket sistemlerinin gelişmesi ile artık ortodonti tedavisi yaptırdığınızı kimsenin bilmesine gerek yok! Son yıllarda uygulanmaya başlanan lingual ortodonti tedavisi yetişkin hastaların beklentilerine çok tatmin edici şekilde  cevap veriyor.
Lingual teknikle uygulanan ortodonti tedavisinde braket dediğimiz metal bağlantı parçaları ve teller dişlerin dil ve damağa bakan bölgelerine yerleştirilir; Dolayısıyla tedavi süresince diş telleriniz dışarıdan görünmez.